
Bezoekersbevraging via logies
WAT?
- Bezoekersbevraging over verblijf in Mechelen via logies
- Looptijd: juni tem november (6 maanden)
- i.s.m. Visit Leuven en Toerisme Vlaanderen
- Andere methodiek om onderzoek te voeren (tov straatinterviews Kunststedenonderzoek)
WAAROM?
- Belang bezoekersdata voor hotels en toerisme.
- We willen weten waarom gasten voor Mechelen kozen en wat ze van hun verblijf in Mechelen vonden.
- Info kan bijdragen aan betere marketing en dienstverlening.
- Logies krijgen inzicht in hun gasten, goed voor gerichtere promotie.
- Via een meertalige flyer die aan de balie wordt aangeboden aan gasten.
HOE WERKT DE BEVRAGING?
- Op de flyer staat een QR-code naar het eerste deel van de bevraging.
- Wanneer gasten terug thuis zijn, krijgen ze een email met het 2e deel van de bevraging (bv. besteding).
- Wat krijgt de gast? Bij het volledig invullen van de vragenlijst maken ze kans op een tegoedbon twv €250. Alle gegevens worden anoniem verwerkt.
WAT WORDT ER BEVRAAGD?
DEEL 1
- Reden van bezoek?
- Welke transportmiddelen?
- Hoe lang op voorhand beginnen plannen?
- Waarom voor Mechelen gekozen?
- Waarom voor logies gekozen?
DEEL 2
- Waar heeft u informatie opgezocht tijdens bezoek?
- Welke activiteiten heeft u gedaan?
- Wat is de inschatting van uw besteding (per type activiteit)
- Hoe tevreden bent u over dit aspect van uw reis (logies, netheid stad, restaurants, gastvrijheid bevolking, toegankelijkheid, aanbod activiteiten, bereikbaarheid)
PLANNING & NEXT STEPS
- 25 april – deadline aangeven of je wilt deelnemen (via mail emma.ryckaert@mechelen.be)
- 26 mei - distributie flyer + start onderzoek
- Eind november - einde onderzoek (6 maanden)
- December - delen resultaten