Bezoekersbevraging via logies

WAT?

  • Bezoekersbevraging over verblijf in Mechelen via logies
  • Looptijd: juni tem november (6 maanden)
  • i.s.m. Visit Leuven en Toerisme Vlaanderen
  • Andere methodiek om onderzoek te voeren (tov straatinterviews  Kunststedenonderzoek)

WAAROM?

  • Belang bezoekersdata voor hotels en toerisme.
  • We willen weten waarom gasten voor Mechelen kozen en wat ze van hun verblijf in Mechelen vonden.
  • Info kan bijdragen aan betere marketing en dienstverlening.
  • Logies krijgen inzicht in hun gasten, goed voor gerichtere promotie.
  • Via een meertalige flyer die aan de balie wordt aangeboden aan gasten.

HOE WERKT DE BEVRAGING?

  • Op de flyer staat een QR-code naar het eerste deel van de bevraging.
  • Wanneer gasten terug thuis zijn, krijgen ze een email met het 2e deel van de bevraging (bv. besteding).
  • Wat krijgt de gast? Bij het volledig invullen van de vragenlijst maken ze kans op een tegoedbon twv €250. Alle gegevens worden anoniem verwerkt.

WAT WORDT ER BEVRAAGD?

DEEL 1

  • Reden van bezoek?
  • Welke transportmiddelen?
  • Hoe lang op voorhand beginnen plannen?
  • Waarom voor Mechelen gekozen?
  • Waarom voor logies gekozen?

DEEL 2

  • Waar heeft u informatie opgezocht tijdens bezoek?
  • Welke activiteiten heeft u gedaan?
  • Wat is de inschatting van uw besteding (per type activiteit)
  • Hoe tevreden bent u over dit aspect van uw reis (logies, netheid stad, restaurants, gastvrijheid bevolking, toegankelijkheid, aanbod activiteiten, bereikbaarheid)

 PLANNING & NEXT STEPS

  • 25 april – deadline aangeven of je wilt deelnemen (via mail emma.ryckaert@mechelen.be)
  • 26 mei -  distributie flyer + start onderzoek
  • Eind november -  einde onderzoek (6 maanden)
  • December - delen resultaten

 

Bezoek Mechelen Virtueel