Bevraging toegankelijkheid: logies

Visit Mechelen maakt werk van heldere communicatie over zowel fysieke als mentale toegankelijkheid van het Mechels toeristisch aanbod.

Om dit doel te bereiken, maken we momenteel een inventaris van dit aanbod. We willen ook zicht krijgen op het toegankelijke aanbod bij logies in en rond Mechelen. Als je deze korte vragenlijst aanvult, hebben we een eerste zicht op het toegankelijk aanbod binnen onze logies, en kunnen we in samenspraak verder verspreiden via onze kanalen – en antwoorden op vragen van derden.   

Antwoorden op deze vragen zijn bijzonder waardevol, ook als je logies niet toegankelijk zou zijn: vul je ook in dat geval het formulier aan? Het invullen van de lijst duurt zo’n 10 min., na het verzamelen van alle info.

Samen helpen we mensen met uitdagingen -op alle vlakken- weer een stapje dichter bij een deugddoende uitstap. Alvast bedankt voor je tijd!  

Heb je vragen? Contacteer els.vanzele@mechelen.be.

Contactgegevens

Algemene voorzieningen

Is er een lift aanwezig? *

Voorzieningen aangepaste badkamer

Hoeveel handgrepen zijn er voorzien aan het toilet? *
Het doucheoppervlak ... *
Het douchezitje ... *
Zijn er handgrepen in de douche/ het bad? *

Ontbijtruimte / restaurant

Andere voorzieningen

Zijn er in de accommodatie voorzieningen voor personen met autisme (prikkelarme kamer, visueel stappenplan,…)? *
Zijn er voorzieningen voor personen met een visuele beperking? *
Zijn er voorzieningen voor personen met een auditieve beperking? *

Tot slot

Bewustwording is een belangrijke stap op de weg naar een inclusieve aanpak en ontwikkeling.

We spelen met het idee om een inspiratiemoment in te lassen, waarbij er door een bevlogen spreker nieuwe inzichten kunnen ontstaan. Kleine stappen die kunnen genomen worden, zonder al te grote investeringen, en grotere - zullen aan bod komen. 

Heb je interesse om deel te nemen aan een inspiratiemoment rond toegankelijkheid? *
Heb je de voorkeur voor een digitaal of live-moment?