Zomercampagne 2024

Van 1 juni t.e.m. 19 augustus liep de zomercampagne van Visit Mechelen.

Deze campagne had als doel het inspireren en informeren van potentiële bezoekers voor een meerdaags bezoek aan onze stad. Daarvoor zetten we onze zomerbrochure, de Wintertuin Ursulinen en het nieuwe belevingsproduct Mondvol Mechelen in de etalage.

Enkele hoofdlijnen van de campagne op een rij:

Looptijd: 1 juni – 19 augustus 2024

Doelgroepen: de campagne richtte zich op
- sociale genieters
- meerwaardezoekers (+35 jaar): die zich tijdens een citytrip graag onderdompelen in kunst, cultuur en erfgoed

Doelmarkt: Nederland, met regionale benadering (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Nederlands Limburg)

Kanalen:
De campagne liep op de kanalen van Visit Mechelen
- Instagram en Facebook (via Meta)
- de website van Visit Mechelen

En werd versterkt via mediapartnerships met print media, online platformen en influencers.

De resultaten van deze zomercampagne vatten we samen in onderstaand document.


Resultaten Zomercampagne 2024

Bezoek Mechelen Virtueel