Zomercampagne 2024

Op 1 juni gaat de zomercampagne van Visit Mechelen van start. Met deze campagne inspireren en informeren we potentiële bezoekers voor een meerdaags bezoek aan onze stad. Daarvoor zetten we onze zomerbrochure, de recent heropende Wintertuin Ursulinen en de fietsroutes in de groen-blauwe rand en het nieuwe belevingsproduct Mondvol Mechelen in de etalage.

Enkele hoofdlijnen van de campagne op een rij:

Looptijd: 1 juni – 31 juli

Doelgroepen: de campagne richt zicht op
- sociale genieters
- meerwaardezoekers (+35 jaar): die zich tijdens een citytrip graag onderdompelen in kunst, cultuur en erfgoed

Doelmarkt: Nederland, met regionale benadering (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Nederlands Limburg)

Kanalen:
De campagne zal lopen op de kanalen van Visit Mechelen
- Instagram en Facebook (via Meta)
- de website van Visit Mechelen

En zal versterkt worden via mediapartnerships met print media, online platformen en influencers.