
Zomercampagne 2025
In de zomer zet Visit Mechelen in op het inspireren en informeren van meerdaagse verblijfsbezoekers via een internationale zomercampagne.
We zetten in deze campagne het veelzijdige zomeraanbod van Mechelen in de kijker en beogen daarmee:
- de verblijfduur te verlengen
- websitebezoeken te stimuleren
- de bezoeken aan de Sint-Romboutstoren te laten stijgen
Onder de thema ‘Mechelen, elke stap een ontdekking’, lanceerden we in de periode van 2 juni tot 15 augustus zomercampagnes. De timing van deze campagne zal verschilde per doelmarkt.
Looptijd:
- 2 juni t.e.m. 31 juli: Nederland, Frankrijk en Duitsland
- 30 juni t.e.m.15 augustus: Vlaanderen
Doelgroep: de campagne richtte zich op
- meerwaardezoekers, die zich interesseren voor vakmanschap en culturele beleving
- sociale genieters
Doelmarkten:
- Vlaanderen (Brugge, Gent, Brussel, Limburg), excl. straal van 20 km rond Mechelen
- Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Limburg)
- Frankrijk (Parijs, Ile de France, Lille en Hauts de France)
- Duitsland (Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz)
Het is de eerste keer dat we ons met een eigen campagne richtten op de Duitse markt.
Kanalen:
De campagne liep op de kanalen van Visit Mechelen:
- Instagram en Facebook (via Meta)
- de website van Visit Mechelen
Partnerships:
Gelijktijdig gingen we mediapartnerships aan met print media, online platformen en influencers uit België, Nederland en Frankrijk.
Ter versterking van deze campagne liep een partnership met Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Tussen 15 juni en 15 september verschenen banneringadvertenties op de app SNCF Connect.
Deze app is met 20 miljoen unieke gebruikers per maand de derde meeste gebruikte en gedownloade reisapp in Frankrijk. Ze dekt voor de reiziger de volledige customer journey van inspireren, naar boeking, naar beheer van tickets, naar reizen en bestemmingsinformatie. Zo bereiken we potentiële bezoekers in verschillende fases van hun inspiratie- en boekingsproces.
De advertenties leidden naar een landingspagina van SNCF Connect waar we inspirerende content rond Mechelen beschikbaar maakten.
Ten slotte verscheen in het on board magazine Hello New Place een advertorial rond Mechelen. Hello New Place is o.a. beschikbaar op de internationale treinen van SNCF (TGV, etc.) en Eurostar.