
Voorjaarscampagnes 2025
Ook de komende maanden zet Visit Mechelen in op het inspireren en informeren van meerdaagse verblijfsbezoekers.
Dat doen we aan de hand van een twee voorjaarscampagnes. Elk met een verschillende doelgroep, invalshoek en timing.
Luik 1: Mechelen, waar je vakmanschap beleeft
Deze campagne zet Mechelen in de verf als stad waar traditie en vernieuwing hand in hand gaan
Looptijd: 17 maart t.e.m. 20 april 2025, met oog op het genereren van bezoeken in het voorjaar
Doelgroep: de campagne richt zich op meerwaardezoekers, die zich interesseren voor vakmanschap en culturele beleving
Doelmarkten:
- Vlaanderen (Brugge, Gent, Brussel, Limburg), excl. straal van 20 km rond Mechelen
- Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Limburg)
- Frankrijk (Parijs, Ile de France, Lille en Hauts de France)
Kanalen:
De campagne loopt op de kanalen van Visit Mechelen:
- Facebook & instagrem (via Meta)
- de website van Visit Mechelen
We zetten Mechels vakmanschap in de kijker in een video, via conversieadvertenties op Facebook en Instagram en op een landingspagina op www.visitmechelen.be.
Bekijk hier het campagnemateriaal
Luik 2: Mechelen met kinderen: ‘8x doen met het hele gezin’
Deze campagne zet Mechelen in de kijker als gezinsvriendelijke bestemming
Looptijd: de timing van deze campagne verschilt per doelmarkt, rekening houdend met vakantieperiodes in beide markten, en zal lopen van:
- 12 maart t.e.m. 13 april 2025 (Vlaanderen)
- 24 maart t.e.m. 27 april 2025 (Nederland)
Doelgroepen: de campagne richt zich op ouders (30+) van gezinnen met schoolgaande kinderen (lagere school)
Doelmarkten:
- Vlaanderen (straal van +20 km rond grote steden als Gent, Brugge, Hasselt, Kortrijk, Sint-Niklaas en Turnhout), excl. straal van 20 km rond Mechelen
- Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Limburg)
Kanalen:
De campagne loopt op de kanalen van Visit Mechelen:
- Instagram (via Meta)
- de website van Visit Mechelen
We zetten ons gezinsvriendelijk aanbod in de kijker in een video, via conversieadvertenties op Instagram en op een landingspagina op www.visitmechelen.be.