Voorjaarscampagnes 2025

Ook in het voorjaar van 2025 zette Visit Mechelen in op het inspireren en informeren van meerdaagse verblijfsbezoekers.

Dat deden we aan de hand van een twee voorjaarscampagnes. Elk met een verschillende doelgroep, invalshoek en timing.

 

Luik 1: Mechelen, waar je vakmanschap beleeft
Deze campagne zette Mechelen in de verf als stad waar traditie en vernieuwing hand in hand gaan


Looptijd: 17 maart t.e.m. 20 april 2025, met oog op het genereren van bezoeken in het voorjaar

Doelgroep: de campagne richtte zich op meerwaardezoekers, die zich interesseren voor vakmanschap en culturele beleving

Doelmarkten:

  • Vlaanderen (Brugge, Gent, Brussel, Limburg), excl. straal van 20 km rond Mechelen
  • Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Limburg)
  • Frankrijk (Parijs, Ile de France, Lille en Hauts de France)

Kanalen:
De campagne liep op de kanalen van Visit Mechelen:

                 - Facebook & instagrem (via Meta)
                 - de website van Visit Mechelen

We zetten Mechels vakmanschap in de kijker in een video, via conversieadvertenties op Facebook en Instagram en op een landingspagina op www.visitmechelen.be.

 

Luik 2: Mechelen met kinderen: ‘8x doen met het hele gezin’
Deze campagne zette Mechelen in de kijker als gezinsvriendelijke bestemming


Looptijd: de timing van deze campagne verschilde per doelmarkt, rekening houdend met vakantieperiodes in beide markten, en liep van:

  • 12 maart t.e.m. 13 april 2025 (Vlaanderen)
  • 24 maart t.e.m. 27 april 2025 (Nederland)

Doelgroepen: de campagne richtte zich op ouders (30+) van gezinnen met schoolgaande kinderen (lagere school)

Doelmarkten:

  • Vlaanderen (straal van +20 km rond grote steden als Gent, Brugge, Hasselt, Kortrijk, Sint-Niklaas en Turnhout), excl. straal van 20 km rond Mechelen
  • Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Limburg)

Kanalen:
De campagne liep op de kanalen van Visit Mechelen:

                 - Instagram (via Meta)
                 - de website van Visit Mechelen

We zetten ons gezinsvriendelijk aanbod in de kijker in een video, via conversieadvertenties op Instagram en op een landingspagina op www.visitmechelen.be.

 

Resultaten voorjaarscampagnes 2025

Bezoek Mechelen Virtueel