
Najaarscampagne Gezinnen 2025
Deze herfst staan twee najaarscampagnes op de planning.
Vanaf 6 oktober breien we verder op de campagne naar gezinnen, die dit voorjaar liep. In deze tweede campagnegolf zetten we opnieuw Mechelen in de kijker als gezinsvriendelijke bestemming naar de Vlaamse en Nederlandse markt.
Enkele hoofdlijnen van de campagne op een rij:
Looptijd: de timing van deze campagne verschilt per doelmarkt
- Vlaanderen: 6 oktober – 31 oktober 2025
- Nederland: 17 oktober – 10 november 2025
Doelgroepen: de campagne richt zich op ouders (30+) van gezinnen met schoolgaande kinderen (lagere school)
Doelmarkten:
- Vlaanderen (straal van +20 km rond grote steden als Gent, Brugge, Hasselt, Kortrijk, Sint-Niklaas en Turnhout), excl. straal van 20 km rond Mechelen
- Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Limburg)
Doel: gezinnen met kinderen informeren over het gezinsvriendelijke aanbod van Mechelen én inspireren tot een meerdaags bezoek (= minstens één overnachting in Mechelen)
Kanalen:
De campagne loopt op de kanalen van Visit Mechelen:
- Instagram en Facebook (via Meta)
- de website van Visit Mechelen