Najaarscampagne Bourgondische Renaissance 2025

Deze herfst stonden twee najaarscampagnes op de planning.

Vanaf 8 september liep een campagne rond de Bourgondische Renaissance. Een gelijkaardige campagne lanceerden we voor het eerst in 2024. We namen de successen en lessen uit de voorgaande editie mee in een campagne die gericht was naar de Nederlandse en Duitse markt.

Dat deden we door het uitgebreide belevingsaanbod rond de Bourgondische Renaissance in de kijker te zetten naar meerwaardezoekers uit deze markten.  


Enkele hoofdlijnen van de campagne op een rij:

Insteek: Mechelen kende in de 15e en 16e eeuw een bloeiperiode als hoofdstad van de Bourgondische Nederlanden. In die periode was onze stad een ontmoetings-, inspiratie- en broedplaats voor nieuwe ideeën, ontwikkelingen, kunst en cultuur.

Looptijd: de timing van deze campagne verschilde per doelmarkt

- Nederland: 8 september - 17 oktober 2025
- Duitsland: 18 augustus – 6 oktober 2025

Doelgroepen: de campagne richtte zich op meerwaardezoekers (+35 jaar) die zich tijdens een citytrip graag onderdompelen in kunst, cultuur en erfgoed.

Doelmarkten:

- Nederland (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Nederlands Limburg)
- Duitsland (Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz)

Doel:

  • Potentiële bezoekers inspireren voor een meerdaags bezoek (= minstens één overnachting in Mechelen)
  • Bezoeken aan visitmechelen.be stimuleren


Kanalen:

De campagne liep via de kanalen van Visit Mechelen:

                 - Instagram en Facebook (via Meta)
                 - de website van Visit Mechelen

Resultaten najaarscampagnes 2025

Bezoek Mechelen Virtueel