Campagne Bourgondische Renaissance 2024

Mechelen kende in de 15e en 16e eeuw een bloeiperiode als hoofdstad van de Bourgondische Nederlanden. In die periode was onze stad een ontmoetings-, inspiratie- en broedplaats voor nieuwe ideeën, ontwikkelingen, kunst en cultuur.

Die geschiedenis leeft tot vandaag verder in onze stad en is te vinden in stadpaleizen, torens en ons talent voor Bourgondisch genieten. In 2024 brengen we onze Bourgondische glorietijd nog meer tot leven voor bezoekers.

Onze najaarscampagne zet vanaf 30 augustus de Bourgondische Renaissance én het vernieuwde en uitgebreide belevingsaanbod in de kijker. Met deze campagne inspireren en informeren we potentiële bezoekers voor een meerdaags bezoek aan onze stad.


Enkele hoofdlijnen van de campagne op een rij:

Looptijd: 30 augustus – 30 oktober 2024

Doelgroepen: de campagne richt zicht op
- sociale genieters (+30 jaar)
- meerwaardezoekers (+35 jaar): die zich tijdens een citytrip graag onderdompelen in kunst, cultuur en erfgoed

Doelmarkten:
- Nederland, met regionale benadering (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Nederlands Limburg)
- Vlaanderen (exclusief een straal van 20km rondom Mechelen)
- Wallonië (stedelijke regio’s)
- Frankrijk, met regionale benadering (Parijs, Île de France, Lille en Hauts de France)

Kanalen:
De campagne loopt in partnership met digitaal agentschap Sojern en zal lopen op de kanalen van beide partners:

Visit Mechelen:
- Instagram en Facebook (via Meta)
- de website van Visit Mechelen

Sojern:
- digitale dragers
- online dragers

Ze wordt versterkt via mediapartnerships met print media, online platformen en influencers.

Bezoek Mechelen Virtueel