Campagne Bourgondische Renaissance 2024
Mechelen kende in de 15e en 16e eeuw een bloeiperiode als hoofdstad van de Bourgondische Nederlanden. In die periode was onze stad een ontmoetings-, inspiratie- en broedplaats voor nieuwe ideeën, ontwikkelingen, kunst en cultuur.
Onze najaarscampagne zette van 30 augustus tot 30 oktober de Bourgondische renaissance én het vernieuwde en uitgebreide belevingsaanbod in de kijker. Met deze campagne inspireerden en informeerden we potentiële bezoekers voor een meerdaags bezoek aan onze stad.
Enkele hoofdlijnen van de campagne op een rij:
Looptijd: 30 augustus – 30 oktober 2024
Doelgroepen: de campagne richtte zich op
- sociale genieters (+30 jaar)
- meerwaardezoekers (+35 jaar): die zich tijdens een citytrip graag onderdompelen in kunst, cultuur en erfgoed
Doelmarkten:
- Nederland, met regionale benadering (Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht en Nederlands Limburg)
- Vlaanderen (exclusief een straal van 20km rondom Mechelen)
- Wallonië (stedelijke regio’s)
- Frankrijk, met regionale benadering (Parijs, Île de France, Lille en Hauts de France)
Kanalen:
De campagne werd opgezet in partnership met digitaal agentschap Sojern en liep op de kanalen van beide partners:
Visit Mechelen:
- Instagram en Facebook (via Meta)
- de website van Visit Mechelen
Sojern:
- digitale dragers
- online dragers
Ze werd versterkt via mediapartnerships met print media, online platformen en influencers.
De resultaten van de campagne ‘Bourgondische Renaissance’ vatten we samen in onderstaand document.
Resultaten najaarscampagne 'Bourgondische Renaissance' 2024